Dumma Människor

Avail utvecklade Dumma Människors nya varumärkesidentitet, koncept och webbplats. Med målet att ta podcasten till nya plattformar.

Vi arbetade nära Dumma Människor för att skapa en sammanhållen visuell varumärkesidentitet, som skulle fånga det långa arbete som lagts ned för att skapa en av Sveriges mest framgångsrika podcasts. Resultatet blev en sajt och identitet som var både estetisk, funktionell och effektiv som kommunikationskanal.

 

Dumma Människor har med sajten fått ytterligare en dynamisk plattform och kan sticka ut och där de enkelt kan pusha nya erbjudanden som föreläsningar, livepoddar eller som keynote speakers. Inte alls dumt.

dm_livebild

“Jag trodde aldrig att jag skulle säga det här, men tack vare Avail kan även vi Dumma Människor framstå som både smarta, roliga och spännande. Deras team arbetade nära för att skapa en varumärkesidentitet som fångade det vi gör, vad som gör oss unika och varför man ska jobba med mig och Lina.

 

Avail är själva trogna lyssnare av podden och kunde därför leverera en varumärkesidentitet och sajt som inte bara såg fantastisk ut, utan också hjälper oss att sticka ut. Det hela blev visuellt toppen och dessutom mycket funktionell – det är inte alla designteam som lyckas med det!


Nu har Dumma Människor något mer, något som vi är stolta över att visa upp. Så om du letar efter ett team som tar din identitet, varumärke och kommunikation på allvar, även om ditt namn är dumt, är Avail ett smart val”

 

Lina, Dumma Människor